Het doel van promotionele producten is om goede manieren te vinden om tegelijkertijd waarde toe te voegen aan het leven van klanten én jouw merk in hun dagelijks leven bekendheid te geven. Op die manier dient een promotieartikel als een constante herinnering aan het bestaan ​​van jouw bedrijf. Maar niet zomaar elk product zal dit doen. Of je bijvoorbeeld flessen bedrukken moet, of juist een kantoorartikel moet kiezen met jouw logo erop, hangt helemaal af van je bedrijf en wat je wil uitstralen. Je moet het juiste promotionele product kiezen om het merk te vertegenwoordigen en bij jouw potentiële klanten te passen… maar hoe doe je dat? Hier zijn enkele overwegingen voor het kiezen van de juiste promotionele producten:

Doe je onderzoek

Er zijn honderden, zo niet duizenden promotie artikelen beschikbaar. Dit kan het kiezen van precies de juiste producten extra moeilijk maken. Dus, doe je onderzoek. Wat bieden jouw concurrenten? Welke items hebben het hoogste slagingspercentage? Antwoorden op dit soort vragen zullen aangeven waarin mensen geïnteresseerd zijn en wat waarschijnlijk populair zal zijn bij jouw doelgroep.

Wat is het doel?

Bepaal wat je probeert te doen met het product. Hoe past het bij jouw marketingstrategie en wat moet het zeggen over het merk? Door dit soort vragen te overwegen, kun je een plan uitstippelen en jouw budget voor marketing optimaal benutten. Het zorgt er ook voor dat het product wordt gewaardeerd door jouw klanten en wekt de nieuwsgierigheid van potentiële klanten.

Bepaal een budget strategie

Je hebt te maken met een beperkt budget en daar wil je het maximale uit halen. Wil je voordelige promotionele producten om weg te geven op beurzen, of ben je op zoek naar luxe artikelen voor jouw huidige klanten? Dus of je nu heel veel geld te besteden hebt of slechts een klein bedrag, het kan verstandig zijn om een juiste strategie te bepalen voor je op zoek gaat.

Wees relevant

De promotionele producten die je kiest, moeten relevant zijn voor jouw bedrijf en branche. Hoewel het verleidelijk kan zijn om het marketingbudget uit te geven aan de nieuwste trendy items, maken ze misschien niet de indruk die je wil.

Ga op zoek naar iets nieuws

Hoewel het geweldig is om ‘signature items’ te hebben, wil je het toch vernieuwend houden. Het is waarschijnlijk dat iedereen, zowel huidige en potentiële klanten, de items al hebben van vergelijkbare bedrijven en niet meer wil. Als de producten te bekend zijn en te veel voorkomen, zullen ze niet zo goed werken om naamsbekendheid te creëren. Kijk daarom bij een bedrijf als Promofit voor de vele opties die er zijn.

Bepaal het doel

Zorg dat je een duidelijk beeld hebt van je doelgroep

  • Wat is hun demografische leeftijd?
  • Wat is hun geslacht?
  • Wat zijn hun waarden? Als ze bijvoorbeeld over duurzaamheid gaan, zullen ze plastic artikelen niet waarderen.
  • Wat zijn hun interesses?
  • Hoeveel verdienen ze?
  • Welke banen hebben ze?

Nu je de doelgroep kent, moet je nadenken over wat zij in hun dagelijks leven gebruiken. Op die manier kun je promotionele artikelen aanbieden die voordelig zijn en niet worden weggegooid.

Doelgericht geven

Biedt de promotie artikelen niet zomaar aan iedereen aan. Wees ook binnen je doelgroep selectief. Als je ze aan iedereen geeft, worden de producten als goedkoop gezien en zorg je ervoor dat er veel verloren gaan of worden weggegooid!