Het is vanzelfsprekend dat ondernemers na verloop van tijd van adres moeten veranderen om het bedrijf uit te breiden of meer zichtbaarheid te geven aan het bedrijf. Veel van hen kiezen echter uiteindelijk voor het nieuwe hoofdkantoor op basis van de grootte en de esthetiek van het nieuwe pand.

Ook al lijkt het commerciële punt veelbelovend, er zijn nog vele andere aspecten die in overweging moeten worden genomen voordat de zakelijke verhuizing kan plaatsvinden.

Wilt u weten wat u moet analyseren om financiële verliezen tijdens het verhuisproces te voorkomen? Lees later ons artikel en ontdek de beste manier om de bedrijfsverhuizing uit te voeren!

1 Is het punt toegankelijk?

Het heeft geen zin om een ongelooflijk mooi pand te kiezen, mooi, goed onderhouden en goed gestructureerd, als uw klanten het uiteindelijk moeilijk zullen hebben om u te bereiken.

Alvorens een zakelijke verhuizing is het van belang om een onderzoek te doen naar de toegankelijkheid van de regio. Het bestaan van buslijnen in de buurt. Overweeg de afstand van het pand naar het centrale deel van de stad en bekijk ook de voorwaarden van de routes van de route.

Gebieden met weinig sanitaire voorzieningen, onverharde straten en verborgen plaatsen op de kaart zijn nooit goede opties voor het opzetten van een bedrijf.

2 Is het gebied commercieel of residentieel?

Zakenadressen zijn altijd de beste alternatieven bij het zakelijke verhuizing, omdat deze gebieden over het algemeen drukker zijn en de infrastructuur meestal gunstiger is voor het sluiten van deals, juist vanwege de concentratie van mensen die bereid zijn om te kopen.

Commerciële regio’s geven bedrijven meer zichtbaarheid en zijn veiliger dan woonwijken.

3 Wordt de huurwaarde gecompenseerd?

Alvorens een bedrijfsverhuizing te plannen, is het noodzakelijk om te overwegen of de beslissing geen negatieve invloed zal hebben op het budget van de onderneming.

Misschien is de nieuwe huur duurder dan de huidige huurprijs, maar als deze belangrijke voordelen biedt, kan de kosten-batenverhouding van de wijziging uiteindelijk zijn vruchten afwerpen.

Maar als het zakelijke verhuizing extra kosten met zich meebrengt, zonder dat dit een echt zakelijk voordeel oplevert, moet u iets meer nadenken over de verandering en op zoek gaan naar andere adres opties.

4 Zal het nodig zijn om hervormingen door te voeren?

Wees voorzichtig met het vinden van een goedkoop maar goed gelegen pand, goedkoop kan wel vaak veel hervormingen en aanpassingen vergen.

In dit geval is het noodzakelijk om de kosten te berekenen die u heeft, om te bepalen of de verantwoordelijkheid voor de verbeteringen bij de huurder of bij de verhuurder liggen, naast het onderhandelen over de kortingen van deze verbeteringen direct op de huurprijs.

Alles moet duidelijk zijn in het contract, maar in het algemeen is het vaak niet de moeite waard om de slijtage door te maken die wordt veroorzaakt door werken, stof, puin, lawaai en vertragingen die typisch zijn voor renovatiewerkzaamheden. Meestal is de juiste beslissing om een pand te kiezen dat minder veranderingen nodig heeft.

5 De geluiden in de omgeving kunnen schadelijk zijn voor uw bedrijf?

Het is belangrijk dat u op verschillende tijdstippen de plaats bezoekt waar u van plan bent naartoe te verhuizen.

U zult dus zien of het gebied te luidruchtig is, of er veel verkeer is en of de geluiden ter plaatse de activiteiten van uw bedrijf kunnen verstoren.

Als uw bedrijf bijvoorbeeld een esthetisch centrum is, willen klanten een minimum aan gemoedsrust om de procedures uit te voeren. In dit geval kan het lawaai in de buurt in de weg staan – en veel!

Heeft u gezien hoeveel details in acht moeten worden genomen voordat u overgaat op een bedrijfsverhuizing? Neem deze beslissing niet overhaast en denk nooit alleen aan het uiterlijk en de afmetingen van de locatie om uw keuze te ondersteunen. Elke verandering in uw bedrijf moet altijd goed gepland zijn om negatieve ontwikkelingen te voorkomen.