Ben je iemand die regelmatig aan het werk is in en rond het huis? De kans is groot, want de Nederlanders zijn steeds vaker bezig met het isoleren, opknappen of aanpassen van het huis. Niet alleen omdat de waarde van de woning dan hoger wordt. Vaak wordt er geklust om de vaste lasten omlaag te brengen (minder stookkosten bijvoorbeeld) of om het comfort te verhogen. In andere gevallen zorgt een gezinsuitbreiding ervoor dat er met spoed gewerkt moet worden aan meer slaapkamers in huis zodat het volgende kind ook een eigen kamertje krijgt.

Waar gaat nou echt de meeste tijd in zitten?

Mensen die veel aan het klussen zijn, zeggen meestal dat het meeste werk in de voorbereidingen gaat zitten. Dat klopt, maar het is niet alleen het zoeken naar het juiste materiaal, het uittekenen van de plannen en het opnemen van de maten. De meeste tijd gaat meestal zitten in het bij elkaar zoeken van het gereedschap. De gemiddelde schuur van de doorsnee man ziet er namelijk niet bepaald georganiseerd uit. Dat is uiteraard geen enkel probleem, maar wanneer je het gereedschap en de accessoires bij elkaar moet zoeken om aan een project te beginnen, dan is dit bijzonder storend. Zeker wanneer het een klein klusje is. Een schap ophangen kost je al snel een uur of meer wanneer je eigenlijk geen idee hebt waar de dragers voor de schappen zijn, de schroeven of de schroefboormachine.

Organiseren is pure tijdwinst

Het organiseren van de materialen, gereedschappen en accessoires is écht geen aantrekkelijk idee. Dit heeft ermee te maken dat er geen systeem is. Wanneer je geen idee hebt achter de indeling van de schuur, dan wordt het organiseren een hels karwei waarbij het resultaat vaak ook nog eens matig is. Ga maar na: hoe vaak heb je de schuur opnieuw ingeruimd en was het binnen twee weken weer een zooitje? Daarom is het verstandig om het de volgende keer anders aan te pakken. Haal alles uit de schuur tijdens een droog weekend en maak hier logische stapels van. Al het gereedschap voor hout bij elkaar, alle metalen accessoires bij elkaar, de schroeven en spijkers op een plek enzovoorts. Wanneer je op deze manier gaat organiseren en dit ook in de schuur in kunt delen, wordt het veel makkelijker om het gereedschap op te ruimen nadat je een klus afgerond hebt. Door goed in te delen, win je tijd op elke klus.

Schappen, boxen en andere hulpmiddelen

Wees niet bang om nieuwe schappen in de schuur te maken of boxen te bestellen bij Multitube. Met deze hulpmiddelen heb je direct een handige start bij het inruimen van de schuur en weet je de volgende keer precies waar alles ligt en teruggelegd moet worden.