De bouw is een van de top industrieën voor startups; het heeft echter ook een van de hoogste faalpercentages. meer dan de helft van de bouwbedrijven sluit binnen de eerste vijf jaar, hetzij door een gebrek aan zakelijke kennis en ervaring, een gebrek aan financiën of gebrek aan planning. Er komt dan ook een hoop kijken bij het opzetten van je eigen bouwbedrijf. Boekhouding, een juiste magazijninrichting, personeel, etc.

Door je markt te onderzoeken, een concreet plan op te stellen over hoe je je bedrijf gaat runnen en hulp te krijgen, kun je ervoor zorgen dat je een sterke basis hebt om je bedrijf te laten groeien. Het kan je ook helpen de valkuilen te vermijden waar zoveel nieuwe bedrijven tegenaan lopen. Dus waar begin je?

Onderzoek de lokale markt

De eerste vraag zou moeten zijn of een bouwbedrijf een haalbare optie is in jouw regio. Immers, als de bouwmarkt al oververzadigd is en klanten blij zijn met de huidige lokale bedrijven, kan het moeilijk zijn om voet aan de grond te krijgen in de branche, laat staan ​​om een succesvol bedrijf te creëren.

Begin dus met marktonderzoek. Je wil weten hoeveel lokale bouwbedrijven al in de regio actief zijn, waarin ze gespecialiseerd zijn, hoeveel ze vragen en wat hun reputatie is. In combinatie hiermee zou je ook een soortgelijk begrip moeten hebben van een potentiële klantenbestand. Hoeveel van hen zijn er, hun gemiddelde leeftijd en status, hun interesses, enz. Als je deze dingen weet, kun je een beter bedrijfsplan ontwikkelen en een concurrentievoordeel bedingen voor als je eindelijk het bedrijf bent begonnen.

Je eigen marktonderzoek doen

Ten slotte is een van de beste manieren om je potentiële klantenbestand te peilen, rechtstreeks met hen te praten. Gebruik enquêtes of vragenlijsten, focusgroepen of individuele interviews om directe feedback van klanten te krijgen. Afhankelijk van je aanpak en contacten kan dit zowel tijdrovend als mogelijk kostbaar zijn. Of je nu contact zoekt met je netwerk of betaald marktonderzoek doet, je wilt er zeker van zijn dat je een goed idee hebt van wat je wilt vragen voordat je begint. Denk aan algemene vragen als:

– hoe vaak ze aannemers inhuren?

– hun grootste problemen met aannemers

– wat voor hen het belangrijkst is bij het inhuren van een aannemer?

Deze antwoorden kunnen je een goed inzicht geven in hoe je je bedrijfsplan moet opstellen.

Schrijf een bedrijfsplan

Nadat je de lokale markt hebt onderzocht, kun je beginnen met het opstellen van een businessplan. Dit is een van de belangrijkste documenten die je maakt wanneer je voor het eerst begint, omdat het je kan helpen jouw bedrijf op koers te houden en jouw kans op succes te vergroten. Dit plan is ook wat je aan kredietverstrekkers geeft om financiering te krijgen, wat betekent dat het ongelooflijk belangrijk is om gedetailleerd te zijn en al dat marktonderzoek goed te gebruiken. Standaard bedrijfsplannen omvatten het volgende:

– Hoe je het bedrijf gaat structureren en managen

– Wat voor soort diensten je gaat leveren?

– Wie jouw doelgroep is

– Het aantal medewerkers dat je zal hebben om te beginnen

– Hoe je van plan bent jezelf op de markt te zetten

– De aanvankelijke geschatte kosten van het starten en onderhouden van het bedrijf

– Hoeveel je verwacht te verdienen in het eerste jaar

Als aannemer moet je echter ook rekening houden met de bouw boekhouding processen in het bedrijfsplan. Hoe ga je bijvoorbeeld factureren? Sommige klanten willen misschien een vaste prijs, terwijl anderen misschien een uitsplitsing naar tijd en materiaal willen. Netto 30 dagen factureringsvoorwaarden kunnen gebruikelijk zijn, maar bied je kortingen aan om snellere betalingen te stimuleren?