Wanneer je de baas bent van een bedrijf, moet je met allerlei dingen rekening houden. Een daarvan is ervoor zorgen dat jouw werknemers een fijne, sfeervolle werkplek hebben. Wil je jouw werknemers tevreden houden en is jouw kantoor echt toe aan een nieuwe inrichting? Volg dan de tips hieronder. Binnen no time heb jij een een trendy kantoor én gelukkig personeel.

1. Zorg voor genoeg licht

Voldoende licht is niet voor niks een van de belangrijkste tips. Zo heeft licht namelijk een enorme impact op de gezondheid. Misschien heb je wel eens op een plek gewerkt die erg donker was? En dat je je hierna slap en inspiratieloos voelde? Dat kan goed kloppen. Onze biologische klok raakt namelijk uit balans als we werken met te weinig licht. Dit leidt er toe dat we sneller moe worden en ons minder goed kunnen concentreren. Natuurlijk wil je niet dat dit ook bij jouw personeel gebeurt. 

Zo blijkt uit onderzoek dat mensen die werken op een plek met voldoende licht, beter slapen, zich fijner voelen en meer energie hebben. Overtuigd? Zorg dan dat je voldoende, liefst natuurlijk, licht in jouw kantoor laat schijnen. Plaats genoeg ramen en lampen: niet alleen zorg je hiermee voor meer licht, maar ook nog eens voor meer sfeer. 

2. Laat medewerkers meedenken

Een van de beste dingen die je als werkgever kan doen, is jouw werknemers betrekken in zaken die voor hen van belang zijn. Dit geldt ook voor de inrichting van het kantoor: zij werken hier immers dag in dag uit. Laat je werknemers dus lekker meedenken. Misschien heb je wel een paar creatievelingen die de hele inrichting op zich willen nemen? 

3. Planten

Wil je je kantoor wat meer opfleuren? Gebruik dan planten. Wanneer je wat planten neerzet, heb je gelijk meer sfeer en een milieuvriendelijke uitstraling op kantoor. Maar planten hebben nog een aantal andere belangrijke eigenschappen. Uit recent onderzoek blijkt namelijk dat planten de luchtkwaliteit verbeteren én de productiviteit en creativiteit van personeel doen stijgen. Schaf dus snel wat planten aan en creëer een ontspannen werkomgeving.

4. Kies de juiste meubels

Een kantoor zonder meubels, is natuurlijk geen echt kantoor. Als je deze toch nodig hebt, kan je maar beter gelijk comfortabele en trendy meubels aanschaffen. Kies bijvoorbeeld voor ergonomische stoelen, die de gezondheid van jouw werknemers onderhouden. Bij het uitzoeken van een bureau, moet je er rekening mee houden dat deze groot genoeg is. Zo heeft elke werknemer genoeg plek om te werken, en zitten ze niet op elkaar. 

Zorg er ook voor dat het bureau een neutrale kleur heeft, kies bijvoorbeeld voor zwart, wit of hout. Wanneer je namelijk kiest voor een felle kleur, kunnen je werknemers sneller afgeleid zijn. 

Zit je op de vierde verdieping? Dan is tillen natuurlijk niet te doen, vooral als er geen lift in het kantoorgebouw zit. Een bouwlift kopen biedt hiervoor de oplossing. Hoe hoog je werkplek ook zit, met een bouwlift staan jouw meubels binnen no time op de juiste plek.

Alle vier de tips gevolgd? Dan heb je ongetwijfeld gezorgd voor een fijne werkplek voor jouw personeel.